Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708

Δομή, λεπτομερή αποτελέσματα

Το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του, ένας κλωβός, πάνω στον οποίο δένουν όλα τα μηχανικά και κινητικά μέρη

Αναφορά ελέγχου: Σελίδα 4

Το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του, στην ουσία ένα κλωβό, πάνω στον οποίο δένουν όλα τα υπόλοιπα μηχανικά/κινητικά μέρη. Η κατάστασή του είναι εξέχουσας σημασίας για την ασφάλεια των επιβατών, καθώς είναι φτιαγμένο με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης σε περίπτωση ατυχήματος με πολύ αυστηρές εργοστασιακές προδιαγραφές.

Πιθανή ζημιά στο πλαίσιο υποδηλώνει συνήθως κάποιο σημαντικό ατύχημα, και η επισκευή του σχεδόν ποτέ δεν το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση. Η spotmechanic δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατηγορία αυτή, όπου με πάνω από 20 ελέγχους εξετάζει 12 καίρια σημεία του πλαισίου για τυχόν αποδεικτικά ζημιάς ή/και επισκευής.

Κοιτάμε το χώρο του κινητήρα, ελέγχουμε τα μασπιέ και τις κολώνες με εξειδικευμένα εργαλεία, χρησιμοποιούμε τις ειδικές ράμπες για να σηκώσουμε το αυτοκίνητο και να δούμε την κατάσταση του κάτω μέρους.

Tip: Σε περίπτωση που κάποιο σημείο του πλαισίου δεν δύναται να ελεγχθεί λόγω κατασκευής, η αναφορά θα φέρει τη σχετική ένδειξη “Ν/Α” (ισχύει για όλα τα υπόλοιπα σημεία που καλύπτει η αναφορά αυτή στις επόμενες σελίδες)

Δες παρακάτω πιο αναλυτικά τι ελέγχουμε για να παραχθεί αυτή τη σελίδα:

Πάτωμα

Το κάτω μέρος του πλαισίου που διατρέχει τον χώρο των επιβατών, εξαιρετικής στιβαρότητας για να αντεπεξέρχεται σε σοβαρά ατυχήματα αλλά και για να στηρίζει όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου που το διατρέχουν (άξονες, μετάδοση, εξαγωγή). Τυχόν επισκευή του μπορεί να έχει επηρεάσει τόσο την παθητική ασφάλεια του οχήματος, όσο και την ενεργητική λόγω αλλαγής της γεωμετρίας του

Ράμφη

Τα ράμφη είναι η προέκταση του πλαισίου προς τα εμπρός, και αποτελείται από 2 δοκούς (δεξιά/αριστερά) που δένουν στην τραβέρσα, πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Πάνω στα ράμφη στηρίζεται ο κινητήρας και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, ενώ αποτελούν το πρώτο σημείο της δομής που παραμορφώνεται σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Η επισκευή τους είναι εφικτή ως ένα βαθμό, σχεδόν ποτέ όμως δεν επανέρχονται στην αρχική κατάσταση όπως προβλέπουν οι εργοστασιακές προδιαγραφές

Μασπιέ

Εξαιρετικής σημασίας για την συνολική στιβαρότητα του πλαισίου, τα μασπιέ διατρέχουν το αυτοκίνητο στα άκρα (από πάνω βρίσκονται οι πόρτες) και είναι πάντα πολύ ενισχυμένα, ειδικά στα ανοιχτά αυτοκίνητα (roadsters, cabriolets) λόγω έλλειψης τόξου κολώνας. Είναι τα πρώτα που δέχονται και απορροφούν την δύναμη μιας πλάγιας σύγκρουσης, παίζουν όμως και πολύ σημαντικό ρόλο στην διατήρηση της ακαμψίας από εμπρόσθιο/οπίσθιο χτύπημα

Κολώνες

Οι κολώνες συνθέτουν ένα τόξο στην κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, που λειτουργεί ως κλωβός για τους επιβάτες και προστατεύει σε περίπτωση ανατροπής. Προσθέτουν σημαντικά στη στιβαρότητα της συνολικής δομής, και πιθανή ζημιά συνοδεύεται και από αλλαγή παρμπρίζ (χωρίς όμως να ισχύει απαραίτητα και το αντίθετο). Τα ανοιχτά αυτοκίνητα δεν στηρίζουν την στιβαρότητά τους στα τόξα αυτά (δεν υπάρχουν ή είναι σπαστά), αντιθέτως έχουν ιδιαίτερη ενίσχυση στα υπόλοιπα σημεία του πλαισίου και κυρίως στα πλαϊνά μασπιέ

Θόλοι

Οι θόλοι είναι τα κυρτά σημεία του πλαισίου που φιλοξενούν τους 4 τροχούς και πάνω τους στηρίζεται τόσο ο τροχός, όσο και ο άξονας και το σύστημα απόσβεσης/ανάρτησης. Αποτελούν το κομμάτι του πλαισίου που δέχεται τη μεγαλύτερη δύναμη κατά τη διάρκεια της κύλισης (επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, στροφές) αλληλεπιδρώντας με την υπόλοιπη δομή, και η γεωμετρία τους επηρεάζει άμεσα την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος

Χώρος Ρεζέρβας

Χώρος ρεζέρβας ή χώρος πορτ-μπαγκάζ, είναι το πίσω κομμάτι του πλαισίου το οποίο καταλήγει στους πίσω θόλους του οχήματος. Αποτελεί το κύριο μέσο απορρόφησης μιας σοβαρής οπίσθιας σύγκρουσης πριν αυτή επηρεάσει τον θάλαμο των επιβατών και τα πίσω καθίσματα, και ενδεχόμενα αποδεικτικά επισκευής συνάδουν σε ένα τέτοιο συμβάν