Χρειάζεσαι βοήθεια;
Κάλεσε μας:

211 780 0708

Μηχανικά, λεπτομερή αποτελέσματα

Μηχανικά μέρη & κινητήρας – Σύστημα Ψύξης – Σύστημα μετάδοσης

Αναφορά ελέγχου: Σελίδα 5

Η κατηγορία μηχανικά μέρη/κινητήρας εξετάζει τόσο την απόδοση του ίδιου του κινητήρα και των περιφερειακών του, όσο και τη φθορά σε άλλα μέρη όπως το κύκλωμα λίπανσης, την τροφοδοσία και το σύστημα εξαγωγής.

Tip: οι ιμάντες του κινητήρα φθείρονται με τη χρήση και αλλάζουν βάσει οδηγιών κατασκευαστή (συνήθως 80-120 χιλιάδες χλμ). Μεγάλη φθορά σε ένα αυτοκίνητο με «λίγα» χιλιόμετρα εγείρει ερωτήσεις, το ίδιο και ένας καινούριος ιμάντας σε αυτοκίνητο 60 χιλιάδων «κοντερίσιων» χιλιομέτρων

Το σύστημα ψύξης ενός οχήματος περιλαμβάνει 2 ειδών ψυγεία (νερού και air condition), ενώ αυτά με κινητήρα turbo έχουν και intercooler. Η σωστή λειτουργία τους είναι κρίσιμη τόσο για το όχημα (χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας, σωστή απόδοση) όσο και για τον επιβάτη (κολλημένος σε κίνηση με 40 βαθμούς έξω…), ενώ τυχόν επισκευές υποδηλώνουν και πρότερο ατύχημα

Ο λεβιές των ταχυτήτων και ο συμπλέκτης είναι μόνο τα εμφανή χειριστήρια ενός πολύπλοκου συστήματος μετάδοσης, που σκοπό έχει να περνά την δύναμη του κινητήρα στους τροχούς. Πιθανά προβληματικά μέρη δεν επηρεάζουν μόνο την ομαλή λειτουργία του αυτοκινήτου, οδηγούν και σε ψηλά κόστη αποκατάστασης, ειδικά στα αυτόματα κιβώτια

Ενεργοποίηση/απενεργοποίηση

Η σωστή λειτουργία του κινητήρα προϋποθέτει κατ’ αρχήν την απρόσκοπτη ενεργοποίηση και απενεργοποίησή του. Τυχόν καθυστερήσεις, κολλήματα ή αναγκαίες επαναπροσπάθειες αποτελούν ένδειξη για κάποια δυσλειτουργία στο εσωτερικό του κινητήρα, που κρίνουν αναγκαία την περαιτέρω διερεύνησή του

Κινητήρας

Καθώς τα τμήματα του κινητήρα δεν είναι εμφανή σε έναν τεχνικό έλεγχο, μια ικανοποιητική ένδειξη είναι η λειτουργία και απόδοσή του κατά τη διάρκεια του test drive. Ψάχνουμε για σωστή λειτουργία στις επιταχύνσεις, χωρίς ανεπιθύμητους θορύβους και κομπιάσματα

Λιχνίες Κοντέρ

Τα σύγχρονα οχήματα έχουν αισθητήρες οι οποίοι και παρακολουθούν ζωτικές λειτουργίες, μη προσβάσιμες χωρίς το απαραίτητο λύσιμο και ανάλυση των συγκεκριμένων μηχανικών μερών σε εξειδικευμένο συνεργείο. Το κοντέρ ενημερώνει με ειδικές λυχνίες για την κατάσταση του ABS, του ESP, των αερόσακων, την θερμοκρασία του κινητήρα και την λειτουργία του. Σε περίπτωση που κάποια λυχνία είναι αναμμένη, το όχημα χρειάζεται διερεύνηση, καθώς κάποιος αισθητήρας διαβάζει πρόβλημα (είτε λόγω δυσλειτουργίας του ίδιου του αισθητήρα, είτε λόγω δυσλειτουργίας του οχήματος)

Λάδια

Το σύστημα λίπανσης είναι βασικής σημασίας για τον κινητήρα, και πιθανό πρόβλημα μπορεί να οδηγήσει σε ανεπανόρθωτη ζημιά αν δεν διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί εγκαίρως. Ελέγχουμε την στάθμη του λαδιού (το οποίο είναι και ένδειξη για την προσοχή στην συντήρηση που δείχνει ο ιδιοκτήτης), κυρίως όμως κοιτάμε για τυχόν διαρροές (στο χώρο του κινητήρα και από κάτω στο κάρτερ), οι οποίες πολλές φορές σημαίνουν και υψηλό κόστος αποκατάστασης

Βάσεις μηχανής

Οι βάσεις μηχανής είναι ελαστικοί σύνδεσμοι (3-4, ανάλογα με το όχημα) που απομονώνουν τους κραδασμούς (από και προς τον κινητήρα), ενώ του επιτρέπουν να δονείται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του. Η φθορά τους (που εν μέρει υποδηλώνει και την χιλιομετρική χρήση του αυτοκινήτου) προϋποθέτει αντικατάσταση για αποφυγή περαιτέρω βλαβών, σε μικρό σχετικά κόστο

Ιμάντες

Μεταξύ άλλων, ο βασικός ιμάντας σε ένα αυτοκίνητο είναι ο ιμάντας χρονισμού, που έχει ως κύριο σκοπό τον σωστό συγχρονισμό των βασικών μερών του κινητήρα. Φθορά μεγαλύτερη του αναμενόμενου χρήζει άμεσης αντιμετώπισης για αποφυγή σημαντικών βλαβών στον κινητήρα, ενώ και η αντικατάστασή του μπορεί να είναι σχετικά κοστοβόρα, ανάλογα με το μοντέλο του οχήματος (συνήθως συμπαρασύρει και αλλαγή της αντλίας νερού)

Turbo

Η μονάδα του turbo στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βρίσκεται στον χώρο του κινητήρα, και λόγω υψηλής απόδοσης συχνά είναι επιρρεπής σε φθορές και βλάβες (ιδιαίτερα σε συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων). Ο μηχανικός μας θα ελέγξει την απόδοσή του κατά τη διάρκεια του test drive, θα ψάξει όμως και για διαρροές, προκειμένου να βεβαιωθεί για την κατάστασή του

Τροφοδοσία

Το κύκλωμα τροφοδοσίας αρχίζει από την τάπα της βενζίνης και τελειώνει στον κινητήρα, περιλαμβάνοντας και το ντεπόζιτο όπου αποθηκεύεται το καύσιμο. Αν και σπάνιο φαινόμενο, μία πιθανή διαρροή καυσίμου σε οποιοδήποτε σημείο μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες, εξ’ ου και ο μηχανικός μας θα το δει προσεκτικά για να βεβαιωθεί για την πλήρη στεγανότητά του

Σύστημα Εξαγωγής

ή αλλιώς εξάτμιση όπως την ξέρουμε όλοι, είναι ένα σύστημα που αρχίζει από τον κινητήρα και τελειώνει στο πίσω μέρος, έχοντας στην πορεία διάφορα «καζανάκια» και τον καταλύτη για τα καυσαέρια. Ελέγχουμε για φθορά, χτυπήματα, σκουριές, μετατόπιση καθώς και για έντονο θόρυβο, τόσο από κάτω από το αυτοκίνητο όσο και κατά τη διάρκεια του test drive

Ψυγείο Νερού

Βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και είναι υπεύθυνο για την σωστή ψύξη του κινητήρα, προς αποφυγή υψηλών θερμοκρασιών (ψύχει το ψυκτικό υγρό το οποίο μετά κυκλοφορεί μέσα στον κινητήρα). Τυχόν φθορές ή διαρροές χρήζουν επισκευής/αντικατάστασης, ενώ χτυπημένα/στραβωμένα ψυγεία υποδηλώνουν και πιθανό πρόσθιο ατύχημα

Ψυγείο A/C

Αυτό το ψυγείο δεν βοηθάει το αυτοκίνητο, είναι πολύ χρήσιμο όμως για το οδηγό και τους επιβάτες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι σημαντικό στο να μεταβάλει την θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου (φρέον) ώστε να διατηρείται η επιθυμητή θερμοκρασία αντίστοιχα στο χώρο των επιβατών. Φθορές ή χτυπήματα παραπέμπουν στην αντικατάσταση του καθώς η διαφυγή του ψυκτικού μέσου είναι αρκετά εύκολη και έχει ως αποτέλεσμα να μην λειτουργεί το σύστημα του κλιματισμού

Ψυγείο A/C

Αυτό το ψυγείο δεν βοηθάει το αυτοκίνητο, είναι πολύ χρήσιμο όμως για το οδηγό και τους επιβάτες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι σημαντικό στο να μεταβάλει την θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου (φρέον) ώστε να διατηρείται η επιθυμητή θερμοκρασία αντίστοιχα στο χώρο των επιβατών. Φθορές ή χτυπήματα παραπέμπουν στην αντικατάσταση του καθώς η διαφυγή του ψυκτικού μέσου είναι αρκετά εύκολη και έχει ως αποτέλεσμα να μην λειτουργεί το σύστημα του κλιματισμού

Intercooler

Ακόμα ένα ψυγείο, αυτή τη φορά όμως μόνο για οχήματα με τεχνολογία turbo. Η λειτουργία του είναι να ψύχει τον εισερχόμενο αέρα και να τον διοχετεύει στην εισαγωγή, ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη απόδοση. Βρίσκεται συνήθως πίσω από τον κεντρικό αεραγωγό του εμπρός προφυλακτήρα και εκτός από τις φθορές είναι επιρρεπές λόγω της θέσης του σε ζημιές από πιθανά χτυπήματα/ατυχήματα, μικρότερα ή μεγαλύτερα

Μετάδοση

Είτε αυτόματο είτε χειροκίνητο ανάλογα με το όχημα, είναι ένα πολύπλοκο σύστημα γραναζιών με δική του λίπανση που ελέγχει πως η δύναμη του κινητήρα περνάει στους τροχούς. Φθορές μπορούν να προκύψουν από την φύση της χρήσης που του κάνει ο οδηγός (πολλά χιλιόμετρα ή κακή χρήση), προκύπτουν όμως και από το όχημα το ίδιο, λόγω ελαττωματικού σχεδιασμού από το εργοστάσιο, κυρίως στα αυτόματα/ημιαυτόματα κιβώτια. Σε κάθε περίπτωση το κόστος αποκατάστασης είναι σημαντικό, και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στην διαπραγμάτευση της τιμής πώλησης του αυτοκινήτου

Δισκο/Πλατό

Είναι μέρος του συστήματος σύμπλεξης (πεντάλ και δίσκο/πλατό), και σκοπό του έχει να συμπλέκει/αποσυμπλέκει ανάλογα με την εντολή του οδηγού από το πεντάλ. Ελέγχεται μέσω του test drive, και ψάχνουμε για φθορές που οδηγούν σε μέτρια/ψηλή σύμπλεξη και/ή πατινάρισμα (ο κινητήρας ανεβάζει στροφές αλλά το όχημα δεν επιταχύνει αντιστοίχως)

Πεντάλ συμπλέκτη

Το μέρος του συστήματος σύμπλεξης που ελέγχει ο οδηγός, δεν έχει ιδιαίτερα ψηλό κόστος για την επισκευή του αλλά μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητικό (συνεχείς τριγμοί, δύσκολη επαναφορά) κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα

Διαφορικό

Το σημείο αυτό είναι σχετικό για αυτοκίνητα με δυνατότητα τετρακίνησης, όπου έχουν ένα ξεχωριστό σύστημα κατανομής της ροπής και στους 4 τροχούς. Βρίσκεται συνήθως κοντά στο έδαφος και ως εκ τούτου είναι επιρρεπές σε χτυπήματα, ενώ το κόστος επισκευής τους είναι σχετικά μεγάλο. Ο μηχανικός της spotmechanic, θα το ελέγξει τόσο από κάτω για τυχόν χτυπήματα και διαρροές, αλλά και κατά τη διάρκεια του test drive όπου θα βεβαιωθεί για την καλή λειτουργία του